2018. október 5., péntek

Összefoglalás - Kérdés: mi a magyar oktatási rendszer célja?

Fáradok, néha csüggedek, lefogytam, végre van otthonunk 8 éves vándorlásunk után, de a Gyámügy levele előbb ideért mint ahogy mi átvettük a házat - ez azt hiszem mindent elmond az üldöztetésünkről, ami már Noé óvodakötelezettségére is kiterjed...

Mégis az alapunk tisztán szellemi, az egzisztenciánk evangéliumi, és ezt összefoglalva olvasható itt Apuci Észrevétele a Gyámügyi és az Oktatási Hatóságok felé:

Édesapa észrevétele.
Kedves Veszprém megyei kollégák, pedagógusok,

20 év felsőoktatásban eltöltött tanítás és tapasztalat után a következő észrevételt teszem - itt egy óriási félreértéssel állunk szembe. Nem azért nem írattuk be a gyermekeket a magyar oktatási rendszerbe mert nem akarjuk a gyermekeket oktatni - ahogy ezt hamisan előadják - hanem azért nem írattuk be őket, mert a magyar oktatási rendszer nem felel meg a mi szülői elvárásainknak.

A pedagógusok és az iskola nem felelnek meg az elvárásainknak. Amíg a gyerekek cigarettáznak és drogoznak az iskola előtt, amíg a gyerekek gyilkolós videojátékkal játszanak és pornó filmet néznek, amíg a gyerekek csúfolják egymást, amíg a pedagógusok húst esznek, alkoholt isznak, dohányoznak, naplóval nyilvános kivégzést és megfélemlítést tartanak az osztályban, amíg Hamvas Bélát és Kiss Dénest nem tanítanak, amíg a pedagógusok nem az emberiség, az állatok és a Föld bolygó megmentésére teszik a hangsúlyt, amíg a pedagógusok nem élnek és nem mutatnak példaértékű életet, amíg nem az önálló gondolkodás és az egyéni felelősségvállalás van a középpontban, amíg nincs demokratikus oktatási rendszer, addig nincs morális és élő alapja azt állítani senkinek sem, hogy a magyar iskolarendszer vagy a magyar pedagógus jó és a szülő nyugodtan rábízhatja a gyermekét a magyar iskolarendszerre.

Jelen pillanatban, a magyar oktatási rendszer megerőszakolja a gyermekeket, akik semmi mást nem akarnak, csak túlélni az oktatást vagy megfelelni az elvárásoknak. Minden pedagógus vegye tudomásul, nem az iskola az alapja a tanulásnak, hanem a család. És nem a pedagógus az alapja a gyermek fejlődésének, hanem a szülő. A szülő pedig nem más, mint a példamutatás - egyéni felelősség a világ megmentése érdekében. És innentől kezdve ez az egész amit itt előadnak az semmi másról nem szól, mint arról, hogy a primitív és elavult magyar oktatási rendszert kőbe akarják vésni, mindenáron, tűzzel vassal büntetni mindenkit, aki önálló gondolkodásra képes.

Kérem vegyék tudomásul, a magyar oktatási rendszer és a magyar pedagógus nem felelnek meg a mi szülői elvárásainknak, mert szellemében és légkörében elmaradottak, mert nem a szülőre, a családra és a gyermekre teszik a hangsúlyt - hanem a követelményre, a tananyagra, a pedagógusra. Nem azt nézik és keresik, hogy mit tud a gyermek, hanem azt nézik és keresik, hogy mit nem tud. Egy olyan rendszeren préselik keresztül a gyermekeket, amely végül minden önálló gondolkodást, őszinteséget és elevenséget kiöl a gyermekekből, amely minden gyermeki ártatlanságot felszámol.

Kedves kollégák, ez úton tudatom önökkel, hogy szellemükben elmaradottak, hogy ha nem vegetáriánusok, ha nem Hamvas Bélán és Kiss Dénesen szocializálódnak, ha nem környezet és állatvédők, ha nem anti-alkoholisták, ha nem dohányzás ellenesek, ha nem a demokratikus oktatási rendszert követik, ha nem az emberiség, állatok és a Föld bolygó megmentésére teszik a hangsúlyt, akkor nem felelnek meg a kor elvárásainak, és akkor csak traumatizálják  a gyermekeket, és így mint szülő, ez esetben nem bízom a gyermekeket önökre. Kérem szépen, önök itt elavultak, a valóságról lecsúszott állapotban élnek. Már rég Hamvas Béla a legnagyobb magyar és nem a szuicid Széchenyi István , már rég Kiss Dénes a legnagyobb magyar költő és nem a szuicid József Attila. Miért? Mert Hamvas Béla összefoglalta az emberiség tudását, Kiss Dénes pedig a összefoglalta az emberiség nyelvét.

Felteszem a kérdést, képes e a magyar pedagógus az önálló gondolkodásra akkor, amikor arra is képtelen, hogy felismerje a valódi értékeket, felismerje például azt, hogy ki a legnagyobb magyar? Mert kérem szépen, már rég az emberiség egysége a valóság, már rég a demokratikus oktatási rendszer az út, amit A. S. Neill skót pedagógus vezetett be, már rég az egyéni felelősségvállalás az igazság, már rég az önálló gondolkodás az élet, már rég az emberiség, az állatok és a Föld bolygó megmentése az egyedüli cél.

Kedves kollégák, végezetül álljon itt Szent-Györgyi Albert tanévnyitó beszédéből részlet, amely ma még aktuálisabb mint 1930-ban volt, illetve mindenki tegye fel magának a kérdést, ahogy én is feltettem magamnak, mi a magyar oktatási rendszer célja? Ha a magyar oktatási rendszer célja nem az emberi természet elérése, ha nem az élő örök fény vagyis az evangéliumi egzisztencia helyreállítása, ha a magyar oktatási rendszer célja nem az emberiség, az állatok és a Föld Bolygó megmentése, akkor a magyar oktatási rendszer lényegtelen.

Jelen pillanatban a magyar oktatási rendszer üres és sötét, célja lényegtelen, az ember valódi természetét nem ismeri, az evangéliumi egzisztenciáról nem tud, a világ megmentéséről még csak nem is hallott, a felelősséget az emberiség, az állatok és a Föld bolygó megmentéséért nem vállalja, és semmi mást nem akar, mint erőszakkal mindenkit keresztülpréselni egy rendszeren csak azért, hogy ezzel is saját sötétségét erősítse.

Köszönöm szépen, Hegedűs Róbert, Zen tanító, négy gyermek édesapja, tanuló apuka.



"A tanítás jó volt, a gyermeket megölték, ahol a 12 évi magolás és drukkolás, kivert kigyilkolt minden eredetiséget, minden érdeklődést. Azt már semmi más nem érdekli, hogy hányadik lap aljától, hányadik lap tetejéig kell a leckét megtanulni, hogy a vizsgán átcsúszhasson...Ma nálunk minden hatéves gyermekkel az történik, ami szokott történni egy apagyilkossal, hogy elítélik 12 évi szabadságvesztésre és szigorított kényszermunkára. Az iskolában a gyermekének minden erénye a pajkosság a vidámság az elevenség, bűn. A gyermeki lélek tudásra való szomját magolással és fenyegetéssel, élettelen tanítással elégítik ki...Szavaimat rövidre akarom fogni, az én legmélyebb meggyőződésem szerint az egyetlen út egy nemzeti megújhodás felé csak is mélyen szántó tág-lelkű tanügyi reform vezethet, amely tanügyi reform, nem csak a tanítás anyagát és mennyiségét, de egész szellemét változtatja meg a legtetejétől a legaljáig, az elemitől egészen az egyetemig." Szent-Györgyi Albert

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése